Royal Swinkels Family Brewers (voorheen Bavaria) zocht een lokale partij met korte lijntjes. Zodoende kwamen ze bij Inception terecht. “Ze kunnen snel schakelen als er iets is”, aldus Marc Swinkels, QESH Business Partner.
Royal Swinkels Family is nu zo’n 5 jaar klant bij Inception. Het systeem wordt door de verschillende brouwerijen in Nederland én België gebruikt. “We zochten naar een goed managementsysteem en zodoende kwamen we bij Inception terecht”, vertelt Marc Swinkels, QESH Business Partner. “Het hele bedrijf heeft natuurlijk te maken met procedures en werkinstructies. Dat wil je centraliseren en daar gebruiken we Brewdoc voor.”
Brewdoc
Brewdoc is de naam die het bedrijf gaf aan het managementsysteem. Naast een eigen naam heeft het ook de huisstijl van Royal Swinkels Family Brewers. Met kroonkurken in het menu worden de verschillende afdelingen afgebeeld. Iedere brouwerij gebruikt het systeem op zijn eigen manier. “Die vrijheid heb je. Bavaria Lieshout staat als een huis en dat probeer ik door te trekken naar de andere brouwerijen.”

Marc vindt het fijn dat de software van Inception steeds blijft verbeteren. “In het verleden moesten we weleens contact opnemen om documenten van eigenaar te laten wijzigen omdat er iemand vertrok. Vanaf versie 4.6 kun je zelf een vervangende medewerker aanwijzen en dat is erg praktisch.”
Gebruiksgemak grote pré
Het gebruiksgemak en de vrijheid vindt Marc een grote pré. “Vanuit kwaliteitsmanagement probeer ik een standaard te maken voor de inrichting van het systeem. Zo zijn ze voor Bavaria, Palm en Rodenbach hetzelfde. Maar brouwerij de Koningshoeven heeft haar eigen inrichting.”
Inception heeft de samenwerking tussen de verschillende brouwerijen van Royal Swinkels Family Brewers vergroot. “We hebben onze documenten nu op één centrale plek staan, zodat iedereen het kan vinden. Dat komt van pas met audits, maar ook wanneer een operator aan de lijn moet weten hoe hij zijn vuller reinigt of zijn machine afstelt.”
Korte lijnen en snel schakelen
In een samenwerking vindt Marc het vooral belangrijk dat er snel geschakeld kan worden. “We kozen voor Inception omdat zij in Eindhoven zitten en de lijntjes kort zijn. We kunnen snel schakelen als er wat is en ik heb wel het gevoel dat dat goed werkt. Als we aan de bel trekken wordt het direct opgepakt.”